הובלות

הובלות משרדים

כל עיר דינאמית מאופיינת, בין היתר, בריבוי  הפעילות העסקית בה. כל עסק מתרחב רוצה לקבוע את מקום הפעילות המרכזי  שלו ולשם יעביר את כל הציוד והמכשור המשרדי שברשותו. הובלות משרדים שונים מתבצעת על ידי חברה מקצועית בתחום אשר פעילה גם בנישות אחרות דוגמת פינוי דירות, ירושות וכדומה. פינוי משרדים אינו דומה לפינוי תכולת דירה אבל יש בו הרבה מהמשותף. בכל משרד יש מדפסות משולבות, מכונות צילום מחשבים וכדומה, וכן, מכשירי חשמל ומכשירים אחרים שניתן למצוא אותם גם בבתים פרטיים. דוגמא בולטת היא מקרר, אלא שבמשרדים מדובר על מקררים קטנים יותר לעומת אלו הביתיים. יחד עם זאת, שיטת העברת התכולה דומה מאוד, וכמובן, כל התהליך המובנה חייב להיות מסודר בשני המקרים. הצורך הראשון העולה בפני בעלי העסק הוא למצוא חברה מקצועית אשר הינה בעלת שם ההולך לפניה ואשר ניתן לסמוך על יכולותיה המקצועיות. ניתן למצוא חברה כזאת בעת שיטוט באינטרנט וגם על פי המלצות מחברים אשר סומכים על דעתם ואשר היה להם ניסיון טוב עימה. יש חשיבות לכך, שכל הציוד המיועד לעבודה יגיע בשלמות וכשהוא תקין, כי מיד לאחר ההעברה יתחיל או ימשיך המשרד בפעילותו. החברה אמורה להיות זמינה לסופי שבוע בהם הפעילות העסקית מושבתת. כך, ביום שישי ניתן להעביר את התכולה וביום ראשון להתחיל לעבוד במיידית. במשרד עם פעילות דינאמית הצורך הזה הכרחי וימנע נזקים כספיים העלולים לקרות עקב עיכוב בפעילות. חברה מקצועית הינה בעלת תשתית מתאימה לפעילותה, ובין היתר, יש ברשותה משאיות עם ארגזים סגורים למניעת חדירת גשם, אבק ורוח העלולים לפגוע בציוד היקר. בנוסף, יהיו לעובדים עגלות סחיבה, מנשאים, וכלי עבודה חיוניים נוספים. כל העובדים יהיו מיומנים בהעברת כל סוגי הפריטים כולל הכבדים והרגישים ביותר.

תהליך ההעברה

תהליך ההעברה נעשה, לרוב, ביום אחד אבל ההכנות לקראתו ארוכות ודי מתישות. יש צורך לארוז את המיטלטלין ולשם כך יש להשתמש בניילון נצמד העוטף מסכי מחשב, מקררים, רגלי שולחנות רגישים ועוד. בנוסף, בניילון בועות העוטף חפצים שבירים, בנייר עיתון או בנייר לבן המונע כתמים שחורים וכולי. את הציוד המשרדי הקטן יש להכניס  לקרטונים שאותם מספקת החברה. יש לסגור אותן בסרט הדבקה ולסמנם כדי שיהיה ניתן לזהותם. בנוסף לכך, יש לפרק ארונות, להוריד תמונות, מדפים, קולבי תלייה ועוד. כל העבודות הללו נחשבות לפיזיות ולא כל בעל עסק מעוניין להשקיע בהן. לכן, הוא יכול לבקש ולקבל שירותים אלו מהחברה והיא תשלח את העובדים המתאימים המקצועיים לעשותם. מנהל המקום יסתפק בהדרכתם ובמעקב אחרי העבודה. כל תכולת המשרד חייבת להיות ארוזה היטב לקראת יום המעבר, כי ביום הזה מתרכזים העובדים בהעברת הפריטים ואין להם יותר מדי זמן להתעכב. הצוות יתייצב ביום שנקבע במשרדי הלקוח ויתחיל בפינוי כל התכולה. נוכחות הלקוח חיונית בעת העמסת הציוד ובעיקר בפריקתו. הוא ינחה את הסבלים לגבי החדר והחלל בו הוא ירצה כל פריט וקרטון. כך, יהיה לו קל יותר לסדר את כל הפריטים ולא ייגזל ממנו זמן מיותר. על הצוות ישגיח מנהל אשר יוודא שהכול זורם היטב. הוא יפתור בעיות קטנות אם מתעוררות, יהיה  בקשר עם מנהל המקום, ובנוסף, יעדכן אותו לגבי התקדמות כל התהליך. הובלת משרדים  הינה מבוטחת בפוליסה הכוללת ביטוח רכוש וביטוח צד ג' לכל מי שעלול להיפגע בעת העברת התכולה. יחד עם זאת, העובדים ישמרו היטב על התכולה, על הרכוש בשטחים המשותפים ואף ידאגו לפנות עימם לכלוך גס שנוצר בעת המעבר.